Ибн Аббос
розияллоҳу анҳудан ривоят қилинади: «Расулуллоҳ соллаллоҳу алайҳи васалламга
ичиш учун Замзам тутдим. Бас, у зот тик турган ҳолларида ичдилар». Осим айтди:
«Икрима, у зот ўша куни туянинг устида эдилар», деб қасам ичди. Бухорий ва
Муслим ривоят қилган.
Муслимнинг
лафзида: «Набий соллаллоҳу алайҳи васаллам Замзамдан, пақирда ва тик турган
ҳолларида ичдилар», дейилган.
Шарҳ: Шунинг
учун бўлса керак ўлкамизда Замзамни тик туриб қиблага қараган ҳолда ичиш одат
бўлган.
Фитр куни таом
ейиш, мисвок ва ғусл қилиш, хушбўй суртиш ва энг яхши кийимларини кийиш ва
садақаи фитрини бериш мандубдир. Сўнгра намозгоҳга чиқади. Намозгоҳда ийд
намозидан олдин нафл ўқимайди. Ийд намозининг вожиблик ва адо этиш шартлари
худди жуманинг шартлари кабидир. Фақат хутба бундан мустасно. Ийд намозининг
вақти қуёш кўтарилгандан то заволгача. Санодан кейин уч марта такбир айтади.
Иккинчи ракъатда қироатдан кейин такбир айтади. Узр бўлса эртасига ўқийди. Уни
имом ўқиганидан кейин ҳеч ким қазосини ўқимайди.
Зубайр ибн Аввом розияллоҳу анҳу.
Бу киши оналари София бинт Абдулмуттолиб розияллоҳу анҳо қўлларида тарбия
топдилар. Оналари улуғ, шижоатли аёл эдилар.
Уҳуд жангида Ҳинд бинт Утба Бадр куни ўлдирилган отаси ва акасининг учини олиш
мақсадида Ҳамза ибн Абдулмуттолиб розияллоху анҳуни ўлдиртириб, жигарларини
чайнашга аҳд қилган эди. Унинг буйруғи билан Ваҳший исмли қули жанг қизиган
вақтда пайт пойлаб у зотни шаҳид қилди, қоринларини ёриб, жигарларини олди,
қўлоқ-бурунларини кесди. Жангдан сўнг Ҳамза ибн Абдулмуттолиб розияллоҳу
анҳунинг жасадлари таниб бўлмайдиган даражага тушиб қолганди. Расулуллоҳ
соллаллоҳу алайҳи васаллам бу ҳолдан қаттиқ ғамгин бўлдилар. София бинт
Абдулмуттолиб розияллоҳу анҳо акаларига нисбатан Қурайш қилган ваҳшийликни ўз
кўзлари билан бориб кўрмоқчи бўлганларида Расулуллоҳ соллаллоҳу алайҳи васаллам
унинг ўғли Зубайр ибн Аввом розияллоҳу анҳуга дедилар:
Суюкли қизим!
Дин инсонларнинг Аллоҳ таолога оид илмлари, ибодатларини, унинг инсонларга
тегишли бўйруқ ва нахийларини баён қилади. Инсон бу дунёга нима учун келди,
қаёнга бормоқда, бу йуловчиликнинг том маъноси нима?
Дин инсонларга
мана шу келиб-кетишнинг ғояларини, бу дунёда Аллоҳ ризолиги йўлида қилинадиган
ишларни ўргатади. Исломият эса бутун динларнинг энг сўнггиси, Аллоҳ таоло
томонидан билдирилганларнинг энг буюги ва неъматларшшг энг устунидир.
Коды под буквой
"Е" на продуктах питания, которые мы покупаем, означают, что в них
присутствуют те или иные пищевые добавки. И многие из них могут нанести
вред нашему организму. Чтобы этого не допустить, нужно уметь
расшифровывать Е-коды.
Мечта всякого коллекционера – механический калькулятор Curta –
устройство, которое до сих пор сохраняет статус культового изобретения.
Вплоть до появления электронных вычислительных устройств в 70-е годы
прошлого века, этот похожий на старую кофемолку прибор считался самым
удобным карманным калькулятором. Изюминка устройства в том, что оно
было полностью механическим. Ни тебе электричества, ни батарей, только
несколько сот крошечных деталей.
Бухоронинг
маҳобатли дарвозалари шариф шаҳарнинг ноёб меъморий обидалари сирасига киради.
Муаррихларнинг маълумот беришларича, VIII-XVII асрларда Бухорода еттита дарвоза
мавжуд бўлган. Аср¬лар ўтиб, аҳоли сонининг ошиши ҳамда шаҳар ҳудуди кенгайиши
туфайли улар сони аввалига ўн биттага, кейин эса ўн иккитага етган.
Жиырмасыншы
ғасырдағы қазақ әдебиетінің іргелі жанрларын қалыптастыруға айтарлықтай үлес
қосып, биік белеске шығарысқан аса көрнекті суреткер жазушы, ақын әрі драматург
Бейімбет Майлин — өндіре жазып, сөз өнерінің алтын қорына жататын туындылар
берген бірегей дарын. Замандастары: "Маңдайына түскен шашын сұқ саусағына
орай ширата отырып, жазудан бас алмайтын еді", — деседі. Сондықтан да
кемел қаламгердің қыршын жаста — қырықтың төртіне жетер-жетпесте — дүние
салғанына қарамай, атағы да зор, артына қалдырған әдеби мұрасы да аса бай.
Қазақ әдебиетінің
кеңестік дәуірдегі көрнекті қайраткерлерінің бірі — көркемсөз зергері Ғабит Махмұтұлы
Мүсірепов 1902 жылы қазіргі Солтүстік Қазақстан облысының Жамбыл ауданында кедей
шаруаның отбасында дүниеге келген.
Торайғыров Сұлтанмахмұт (1893-1920) – ақын,
ағартушы. Солтүстік Қазақстан облысының Уәлиханов ауданында туған. Торайғыровтың
3 жасында шешесі қайтыс болып, 6 жасына дейін әжесінің тәрбиесінде болды. Кейін
әкесі екі ұлымен Баянауылға көшіп, Торайғыр кентіне таяу жерге қоныстанды. Торайғыров
алғаш әкесінен ескіше хат танып, 13 жасынан Мұқан, Әбдірахман, Тортай деген молдалардан
дәріс алды. Өлеңге үйір, шығыстық сюжеттер негізінде жырлар туындатқан Мұқан молда
тәлімінің Торайғыровтың ақын ретінде қалыптасуына игі әсері болғанымен, 1908 жылы
баянауылдық Әбдірахман молданың қаталдығы, өлең шығарғаны үшін жас қаламгерді жазалауы
оның дін мен молдалар жайлы теріс көзқарасының қалыптасуына негіз болды.